"Taistelen...

 


...paremman maailman puolesta"

Tämän niminen on Ulrich Schaefferin pieni kirjanen, joka kuitenkin on täynnä isoja ajatuksia. Jaan niistä joitain tähän postaukseen. Voit kuulostella ja mietiskellä niitä vaikka palanen kerrallaan ja pohtia, nouseeko joku ajatus juuri nyt ylitse muiden. Olisiko siinä ideaa ja toimintaohjetta loppukevääseen tai alkavaan kesään? Miten minä voin taistella hyvällä hyvän puolesta hyvän levittämiseksi?

"On helppo kadottaa kaikki arvokas kiireisen hyörinän keskellä, 
uhrata herkkyys menestyksen alttarille, olla huomaamatta pieniä asioita, 
joista elämä juuri koostuu.
Taisteleminen merkitsee sitä, että elän tietoisemmin, otan huomioon, kuljen silmät auki,
teen päätöksiä, panen itseni peliin elääkseni täyttä elämää."


"Minä taistelen sitä välinpitämättömyyttä vastaan, jonka vallassa me tyydymme kaikkeen liian pian. Minä taistelen niihin olosuhteisiin tottumista vastaan, jotka raastavat meitä.
Minä taistelen katseen pois kääntämistä, silmien sulkemista ja itsensä kovettamista vastaan."

"Me alamme kovettua tyhjiksi silloin, kun löydämme yhä uusia todisteita sille, miksi valitettavasti ei voi olla toisin kuin on. Elävänä oleminen merkitsee sitä, että taistelen rakastaen rakkauden puolesta, että en suostu latteaan harmauteen, että käytän mielikuvitustani ja kasvan aidoksi ihmiseksi."


"Minä taistelen itseni vapaaksi lapsuuteni ja nuoruuteni säännöistä. Minä jätän taakseni sen, mikä kerran on ollut paikallaan, mutta minkä nyt olen ohittanut. 
Minä taistelen itseni vapaaksi äänistä, jotka yhä yrittävät hallita minua vääristyneillä totuuksillaan. Minä taistelen itseni vapaaksi siitä, mitä olen aina uskonut itsestäni ja oivallan, että en ole vielä valmis. Minä taistelen itseni vapaaksi perheeni arvoista ja mittapuista ja löydän omani, joita voin seurata varmana siitä, että se on minun tieni. Minä taistelen itseni vapaaksi voidakseni olla minä."


"Minä taistelen myös sitä pelkoani vastaan, että taistellessani teen virheitä. Jo kauan sitten olen käsittänyt, että suurin virhe on olla tekemättä mitään vain siksi, että pelkää. Minä annan pelolleni tilaa, mutta en anna sen tehdä itseäni toimintakyvyttömäksi. Minä jatkan tietäni, minä syöksyn esiin, en anna minkään estää itseäni etsimästä elämää ja huolehtimasta siitä. Juuri virheitteni kautta minä kasvan ja kehityn. Vaikeissa tilanteissa huomaan, millaisia voimia minussa vielä uinuu."

"Minä taistelen kärsimyksen pelkoani vastaan, sillä tiedän, että juuri kärsimyksessä minä kasvan, että en minkään muun kautta ole saanut niin syvää näkemystä elämään kuin vaikeuksien ja niiden läpi työskentelemisen kautta."


"Silloin kun sanamme eivät enää tarkoita sitä, mitä ne tarkoittavat, kun teeskentelemme ja pidämme kasvoillamme kahta naamiota, silloin kun vaikutus, jonka teemme on aitoutta tärkeämpi, silloin ylitämme rajan, vaikka aluksi tuskin huomaamme sitä. 
Haluan olla rehellinen. Haluan sanoa sen, mitä tarkoitan. Haluan käyttää kieltä todellisen ymmärtämisen aikaansaamiseksi, en tehdäkseni toisen naurunalaiseksi."

"Kun annan edes yhden ihmisen tietää, että hän on arvokas, olen mukana vähentämässä sortoa maailmassa."




Kommentit